vrijdag 1 augustus 2008

Antiquariaat Oblomov met Erik van Muiswinkel en Diederik van Vleuten— zaterdagavond Nederland 1

Herhaling uit 2005
Op zaterdag 2 augustus zendt de Vara via Nederland 1, tussen 20:25 uur en 22:10 uur een herhaling uit van de vierde theatervoorstelling van het duo Erik van Muiswinkel en Diederik van Vleuten: Antiquariaat Oblomov. De programmagidsen vermelden dat het om een herhaling uit 2005 (tweede kerstdag) gaat, en daarmee ziet men maar weer eens hoezeer het begrip tijd aan subjectiviteit is gebonden: voor mijn gevoel is het wel tien jaar geleden dat ik die voorstelling heb gezien. Ik herinner me echter dat mijn aandacht na ongeveer tweederde van het gebeuren totaal verslapte. De vaart was eruit, zeg maar. Voorts is me van de handeling totaal niets bijgebleven. Of dat positief dan wel negatief is, hangt van zoveel factoren af, dat ik dat alleen zou kunnen beoordelen als ik tenminste weer tevoorschijn kon halen wat er toen op het toneel is gebeurd. Wellicht dat het allemaal weer terugkomt als ik de eerste twee minuten opnieuw heb gezien.
"Kijken dus", hoor je in zo'n situatie — tegenwoordig kennelijk, en desnoods alleen tegen jezelf — te zeggen.
____________
Afbeeldingen
1. Erik van Muiswinkel. (Website Van Muiswinkel/Van Vleuten.)
2. Diederik van Vleuten. (Website Van Muiswinkel/Van Vleuten.)

Geen opmerkingen: